Σκληρές οι επιπτώσεις του εμπορικού πολέμου των δασμών όμως η Ευρώπη έχει μία «ατομική βόμβα» στην τσέπη της
Για τις επιπτώσεις των δασμών Τραμπ έκανε λόγο ο διευθυντής του Ινστιτούτου Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων, Χαράλαμπος Τσαρδανίδης μιλώντας στο ΕΡΤNews και την εκπομπή ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ, με φόντο τις ήδη οικονομικές πιέσεις που ασκούνταν στην Ευρώπη.
«Ήδη η Γερμανία βρίσκεται σε ύφεση και αυτό έγινε εξαιτίας της μείωσης των εξαγωγών της προς την Κίνα κυρίως. Τώρα αυτό έρχεται με την επιβολή δασμών από τις Ηνωμένες Πολιτείες να επιφέρει ακόμη μεγαλύτερο πλήγμα στη Γερμανία. Μάλιστα, όπως υπογράμμισε «μερικοί παρατηρητές περιμένουν ύφεση όχι μόνο στη Γερμανία αλλά και σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση εάν στις 2 Απριλίου επιβάλει και ανταποδοτικά δασμούς ο κύριος Τραμπ» επισημαίνοντας πως ένα τέτοιο σενάριο θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα.
Επιπλέον τόνισε πως σύμφωνα και με δηλώσεις του κ. Σουλτς «η Ευρώπη θα πρέπει να ανταποδώσει με πολύ σκληρό τρόπο και έχει τρόπο να ανταποδώσει και έχει και μία ατομική βόμβα μέσα στην τσέπη της» κάνοντας λόγο για «ένα μέτρο εξαναγκασμού, όπως ονομάζεται, ένα μέσο δηλαδή με το οποίο ήδη έχει ψηφισθεί από τον Οκτώβριο του 2023 και μπορεί να επιβάλλει περιοριστικά μέτρα όχι μόνο στο εμπόριο αλλά και στα ζητήματα πνευματικής ιδιοκτησίας, στις υπηρεσίες, στις επενδύσεις. Δηλαδή είναι ένα πολλαπλό, ένα «μπαζούκας» πολλαπλών στόχων που αν επιβληθεί, αυτό θα σημαίνει ότι έχουμε κηρύξει κανονικά η Ευρωπαϊκή Ένωση τον εμπορικό πόλεμο στις Ηνωμένες Πολιτείες», προσθέτοντας πως η πολιτική των δασμών προέκυψε εξαιτίας του τεράστιου ελλείμματος που έχει και συγκεκριμένα πάνω από 1.200 τρισ. μόνο το 2024.
«Σίγουρα θα έχει αρνητικά αποτελέσματα σε όλο τον πλανήτη. Όλη αυτή η εξέλιξη με τους επιπλέον δασμούς γιατί οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα προστατεύσουν με κάθε τρόπο τα κέρδη τους, αδιαφορώντας για τους υπαλλήλους και τους εργαζόμενους, θέλουν να διασφαλίσουν όσο το δυνατόν υψηλότερη κερδοφορία. Και μην ξεχνάμε ότι η ευρωπαική μαλιστα αυτοκινητοβιομηχανία έχει να αντιμετωπίσει και μια Κομισιόν η οποία έχει ήδη εξαγγείλει ότι θα απαγορευτούν οι πωλήσεις αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ από το 2035 και έχει θέσει ακόμα χαμηλότερες μέσες μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα εργοστάσια, ώστε να μην πληρώνουν πρόστιμα μέχρι το 2027. Οπότε όλο αυτό συν τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση που αυτή τη στιγμή στα περισσότερα κράτη μέλη είναι χωρίς επιδότηση. Αντιλαμβάνεστε ότι όλο αυτό είναι ένα εκρηκτικό κοκτέιλ που θα το πληρώσουν οι καταναλωτές».
Σίγουρα στο άμεσο μέλλον, δηλαδή τις επόμενες εβδομάδες και μήνες, θα δούμε μια αύξηση τιμών τόσο στα καινούρια αυτοκίνητα όσο και στα ανταλλακτικά. Βέβαια θα.
Speaker 3
Είναι μόνο.
Speaker 4
Τα ευρωπαϊκά.
Για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.
Από εκεί και πέρα έχουμε και τις υπόλοιπες εταιρείες.
Speaker 3
Άρα μπορούν να βγουν κερδισμένοι οι Γιαπωνέζοι πχ.
Speaker 4
Ακριβώς ακριβώς.
Θα έχουμε γενικότερα μια άνοδο τιμών και ίσως αυτή η περίοδος να είναι πραγματικά η ιδανική περίοδος γιατί ειδικά στην Ελλάδα ανακοινώνονται μέρα με την ημέρα προσφορές από τις εισαγωγικές εταιρείες με μειώσεις τιμών.
Είναι τρομερό αυτό.
Έχουμε κάποιο στοκ διαθέσιμο και νομίζω ότι είναι πραγματικά η ευκαιρία για τον Έλληνα καταναλωτή τώρα να πάει να πάρει αυτοκίνητο.
Σε διαφορετική περίπτωση δυστυχώς οι τιμές θα αυξηθούν.
Speaker 1
Μάλιστα, είναι σημαντικό τώρα αυτό που μας λες γιατί είναι δεδομένο ότι θα ακριβύνουν τις επόμενες εβδομάδες και μήνες.
Speaker 4
Και σας λέω και πάλι.
Μέρα με τη μέρα μας έρχονται ανακοινώσεις από τις εισαγωγικές εταιρείες ότι έχουμε μειώσεις τιμών των μοντέλων τους.
Είναι τρομερό γιατί.
Speaker 3
Αυτή την περίοδο είναι περίοδος εκπτώσεων.
Σαν να λέμε.
Speaker 4
Όχι.
Speaker 3
Όχι παντού, αλλά σε αρκετά.
Speaker 4
Συμβάλλει και το γεγονός ότι έχει καταγραφεί μία πτώση των πωλήσεων στο πρώτο δίμηνο στην ελληνική αγορά, οπότε θεωρώ ότι είναι η καλύτερη στιγμή για κάποιον.
Αν έχει αποφασίσει να αγοράσει καινούργιο αυτοκίνητο, να το κάνει τώρα, μην περιμένει αργότερα γιατί θα αλλάξουν τα δεδομένα.
Speaker 1
Ναι, κύριε Τσαβδαρίδη.
Speaker 2
Απλώς θέλω να συμπληρώσω ότι συνήθως όταν επιβάλλονται δασμοί υπάρχει εκτροπή εμπορίου.
Δηλαδή η Κίνα, η Ιαπωνία, η Κορέα θα επιδιώξουν να αυξήσουν τις εξαγωγές τους σε άλλους πελάτες.
Και ποια είναι αυτή η Ευρωπαϊκή Ένωση;
Οπότε αυτό σημαίνει μεγαλύτερη προσφορά.
Δεν σημαίνει αναγκαστικά και μείωση της τιμής των αυτοκινήτων.
Αν θα πραγματοποιηθεί αυτή η εκτροπή εμπορίου και υπάρξει αύξηση εισαγωγών από την Ευρωπαϊκή Ένωση, από τρίτες χώρες, Ιαπωνία, Κορέα και ούτω καθεξής.
Share this content:
Post Comment